Δύο μέρες στο Ελατοχώρι Πιερίας

Ξεκινήσαμε το ταξίδι μας από τη Θεσσαλονίκη το Σάββατο το μεσημέρι, με σχετικά άστατο καιρό: συννεφιά και ψιλόβροχο. Σκεφτήκαμε να το αναβάλουμε για κάποια άλλη ημερομηνία αλλά επέμενα να το πραγματοποιήσουμε για έναν πολύ συγκεκριμένο λόγο: Η εκδρομή δεν προϋποθέτει μόνο βόλτες κάτω από τον όμορφο ήλιο (που ούτως ή άλλως διαθέτουμε στην Ελλάδα) αλλά και αναμετρήσεις με αναποδιές, με κακό καιρό, με γκρίνια μέσα στο αυτοκίνητο, με παραλείψεις βασικών αποσκευών. Όσα δηλαδή ζήσαμε εμείς. Όπως και να έχει όμως, η φύση είναι πάντα γενναιόδωρη και σου ανταποδίδει πολλή από τη θετική της ενέργεια.

Στα 2 περίπου χιλιόμετρα πριν από το Ελατοχώρι στρίψαμε δεξιά και μπήκαμε στο Μεράκι. Είναι μία ταβέρνα (ανοιχτά κάθε μέρα του χρόνου) που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και μικρό πάρκο αναψυχής αφού διαθέτει κούνιες, ζώα στην πίσω αυλή, ποτάμι και πέστροφες.

Αργά το απόγευμα φτάσαμε στο Ξενοδοχείο και τακτοποιηθήκαμε στο δωμάτιό μας.

elatochori collage

Μέρα 1η: Το επόμενο πρωί και αφού περάσαμε από την εκκλησία του χωριού, τον Άγιο Νικόλαο, κατευθυνθήκαμε προς το Πλατανόδασος Νεοκαισάρειας. Εκεί κάναμε μία μικρή στάση και στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε μέσα από μία πανέμορφη διαδρομή στα χωριά Λόφος και Ράχη, το χωριό που είναι γνωστό για την παραγωγή κερασιών. Λίγο αργότερα, κατά τη διάρκεια της άνοιξης,  θα μπορεί κανείς να γευτεί τα πρώτα κεράσια, το οποία προορίζονται για εξαγωγή.

Από εκεί και μέσω της Βροντούς κατευθυνθήκαμε προς το Αρχαιολογικό Πάρκο του Δίον όπου και μείναμε αρκετή ώρα κάνοντας βόλτες μέσα στο πάρκο. Θα μέναμε με σιγουριά πολύ περισσότερο αν δε μας έπιανε η βροχή και δεν αναγκαζόμασταν να μπούμε στο αυτοκίνητό μας για να πάρουμε το δρόμο της επιστροφής.

Αποφασίσαμε να επιστρέψουμε στο Ελατοχώρι μέσω Κατερίνης. Απολαύσαμε μία πανέμορφη διαδρομή από την Κατερίνη ως το χωριό Μοσχοπόταμος και καταλήξαμε στο Ελατοχώρι, όπου και φάγαμε. Επιλέξαμε το «παληό Σχολείο». Στο παρελθόν είχαμε φάει και στο Τζιβαέρι. Και τα δύο πολύ καλά.

Λίγο πριν επιστρέψουμε στο Ξενοδοχείο κάναμε ακόμα μία βόλτα με το αυτοκίνητο ως τα Ριζώματα (απολαύσαμε εξαιρετικά τοπία), κατά τη διάρκεια της οποίας η Ολυμπία βρήκε την ευκαιρία να πάρει ακόμα έναν υπνάκο.

Μέρα 2η:Η επόμενη μέρα ήταν γενναιόδωρη.  Ο ήλιος μας ακολούθησε παντού. Μετά το πρωινό μας στο ξενοδοχείο επιδοθήκαμε σε πεζοπορία με κατεύθυνση το σημείο Κεραμίδα. Φτάσαμε σε ένα υπέροχο μέρος, που προσφέρεται για πολλές εξερευνήσεις και καταλήγει σε έναν υπέροχο καταρράκτη μέσα στο δάσος.  Γυρίσαμε πίσω στο Ελατοχώρι και με το αυτοκίνητο και τις αποσκευές μας ξεκινήσαμε την εκδρομή της επιστροφής. Επισκεφτήκαμε πρώτα τη Μονή του Αγίου Γεωργίου λίγα χιλιόμετρα έξω από τη Ρητίνη, στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε προς τη Βέροια μέσω του χωριού Σφηκιά, σε μια οδική διαδρομή δίπλα στον ποταμό Αλιάκμονα που μόνο υπέροχη θα μπορούσε να χαρακτηριστεί! Μεταξύ Βεργίνας και Βέροιας επιλέξαμε τη δεύτερη, όπου και επισκεφτήκαμε τη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη της Βέροιας και περπατήσαμε στα σοκάκια της Παλιάς Πόλης. Η Βεργίνα θα είναι ένας από τους επόμενους προορισμούς μας.

Ελατοχώρι

Αν αποφασίσετε να επισκεφτείτε το Ελατοχώρι χειμώνα ή νωρίς την άνοιξη καλό θα είναι να πάρετε μαζί σας και κάποιο βασικό εξοπλισμό, όπως αδιάβροχο, γαλότσες ή παπούτσια πεζοπορίας, σακίδιο για τις βόλτες σας στην εξοχή. Ένα 4Χ4 αυτοκίνητο θα ήταν επίσης ιδανικό, γιατί η περιοχή έχει αρκετές απίστευτης ομορφιάς διαδρομές απροσπέλαστες στα ΙΧ αυτοκίνητα. Παρόλα αυτά εμείς, που δεν είχαμε τίποτα από τα παραπάνω, βρήκαμε τρόπους να επισκεφτούμε τη φύση και να αναπνεύσουμε καθαρό αέρα.

Το Ελατοχώρι, αν και έχει ταυτιστεί, λόγω του χιονοδρομικού Κέντρου, με τον χειμερινό τουρισμό, είναι αναντίρρητα ένας εξαιρετικός τόπος για κάθε εποχή αφού συνδυάζει μοναδικές διαδρομές μέσα στη φύση και αποτελεί ορμητήριο για πολλές επισκέψεις σε γύρω περιοχές.

Με κέντρο διαμονής το Ελατοχώρι μπορείς να επισκεφτείς:

Αρχαιολογικούς χώρους: Δίον, Βεργίνα, Κάστρο Πλαταμώνα

Θρησκευτικά Κέντρα: Μονή Αγίου Διονυσίου, Μονή Οσίου Εφραίμ, Μονή Προδρόμου, Παναγία Σουμελά

Παραδοσιακούς Οικισμούς: Λιτόχωρο, Αγ. Παντελεήμονας, Καταφύγι, Βελβεντός

Στο χωριό του Παλαιού Ελατοχωρίου θα βρείτε και το Steps 4 Action. Απευθυνθείτε στον Δημήτρη Γιαπαντζή, ο οποίος θα χαρεί να μοιραστεί μαζί σας μυστικά της περιοχής και να σας προτείνει οργανωμένες δραστηριότητες όπως πεζοπορία, διαδρομές με ποδήλατα βουνού, σκοποβολή airsoft, flyfox και άλλα!

Μείναμε στο Vaela Pallas, στο δωμάτιο με τις πάπιες. Ο προσδιορισμός έχει σημασία γιατί το Ξενοδοχείο διαθέτει 17 δωμάτια, το καθένα με τον δικό του στυλ και όνομα. Ευχαριστούμε πολύ την Εύα Παπαδοπούλου και τον Χρήστο Μαχούλα για την υπέροχη φιλοξενία!

Κουβέντες

Αφήστε ένα μήνυμα, μοιραστείτε τις εμπειρίες σας.