Δύο μέρες στα Ζαγοροχώρια Ιωαννίνων

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Είναι τέλη Ιουνίου. Και σίγουρα τα Ζαγοροχώρια δεν είναι ο πρώτος προορισμός που έρχεται στο μυαλό σου για καλοκαιρινή εξόρμηση. Οι Alternatrips όμως μας χάρισαν ένα διήμερο στο χωριό Κήποι, σε έναν πανέμορφο ξενώνα, και εμείς δε μπορέσαμε να αρνηθούμε. Ναι, είναι καλοκαίρι, αλλά μην υποτιμάτε τους <<χειμερινούς>> προορισμούς.

Είναι από τις φορές που δεν ξέρω αν οι λέξεις μπορούν να αποτυπώσουν την ογκώδη και επιβλητική ομορφιά του τόπου αυτού. Ίσως οι δώδεκα Θεοί να μπορούσαν να ζήσουν και εδώ. Αριστοκρατικές εικόνες και συναισθήματα. Ηρεμία και δροσιά που δε μπορείς να συναντήσεις εύκολα στην πόλη και στην παραλία.

Επισκεφτήκαμε τα χωριά Δίλοφο, Κουκούλι, Αρίστη, Κάτω Πεδινά, Καπέσοβο, Μονοδένδρι και μείναμε στους Κήπους. Ξαπλώσαμε στις όχθες του Βοϊδομάτη, επισκεφτήκαμε το Μουσείο του Πνευματικού Κέντρου Κ. Λαζαρίδης, καθώς και το Αρχοντικό του Πλακίδα. Στην επιστροφή για Θεσσαλονίκη περάσαμε από τα Ιωάννινα και πήγαμε με το καραβάκι στο Νησί της Κυρά Φροσύνης. Το ξέρουμε. Δεν πήγαμε σε δεκάδες ακόμα πανέμορφα χωριά, στη Δρακολίμνη της Τύμφης, στις Κολυμπήθρες του Πάπιγκου, αλλά ούτε και στο μοναστήρι της Αγίας Παρασκευής. Δεν είδαμε όλα αυτά και πολλά ακόμα. Θα χρειαστεί να έρθουμε εδώ ξανά και ξανά!

Ήταν μία αξέχαστη διαμονή καθώς γνωρίσαμε ντόπιους, μοιράστηκαν μαζί μας ιστορίες, μας ξενάγησαν σε μέρη που ίσως δε θα πηγαίναμε ποτέ μόνοι μας και μας έμαθαν και ένα μυστικό: την συνταγή της ζαγορίσιας αλευρόπιτας. Πρέπει να ομολογήσω ότι έχω γίνει πια ειδική και αν ποτέ έρθετε στο σπίτι μου θα χαρώ να σας την προσφέρω_με παγωμένη μπύρα.

Στον τόπο αυτό θα έχετε τη δυνατότητα να γνωρίσετε το Εθνικό Πάρκο Βόρειας Πίνδου από όπου και μπορείτε να πάρετε σημαντικές πληροφορίες για την περιοχή καθώς υπάρχει προσβάσιμο στο κοινό ένα γραφείο ενημέρωσης. Τοποθεσία: χωριό Ασπράγγελοι, κοντά στους Κήπους.

Μείναμε στον Ξενώνα Kipi Suites. Ευχαριστούμε πολύ τον Αλέξανδρο Καλλαντζή και τη Μαρία Κλήμη για την υπέροχη φιλοξενία! Στον ξενώνα τα παιδιά είναι παραπάνω από ευπρόσδεκτα. Παρόλα αυτά θα τον προτείναμε ιδανικά για ένα ρομαντικό τριήμερο του μπαμπά και της μαμάς. #indulge yourself!

Κήποι Ζαγορίου

Το χωριό Κήποι, σε πολύ κομβικό σημείο, στα Ζαγοροχώρια

Το πέτρινο γεφύρι Κόκκορου

c xenonas 421

η θέα από το δωμάτιό μας, στο χωριό Κήποι

c zagori kipoi 235

στο Δίλοφο. εδώ θα βρεις wifi από το καφενείο. πολιτισμός!

c zagori kipoi 297

Στο Δίλοφο_ δεν αφήσαμε σπιθαμή ανεξερεύνητη!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

πίτες! πίτες! πίτες παντού!

στο Δίλοφο

στην Αρίστη

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Βοϊδομάτης, πρόσβαση από το χωριό Αρίστη

ο τόπος είναι γεμάτος με γεφύρια, ιδανικά για εναέριες λήψεις

πως κάνει η αγελάδα; _μμμμμοοοοοουυυυυυυυυυυυυυ!

Ο Ναός των Ταξιαρχών στα Κάτω Πεδινά

στον Ελαφότοπο. που πήγαν όλοι;

ποιος δεν αγαπά τα λουλούδια;

στο Κουκούλι

Το αρχοντικό του Πλακίδα. δε σου γεμίζει το μάτι, το ξέρω. για μπες όμως μέσα! θα μείνεις με το στόμα ανοιχτό

Επιστροφή στη Θεσσαλονίκη. λίγο πριν, στάση στα Ιωάννινα. με το καραβάκι στο Νησί της Κυρά Φροσύνης.

Ζαγόρι: ένας τόπος που αξίζει να επισκεφτεί κανείς όλες τις εποχές του χρόνου καθώς συνδυάζει τόσες εικόνες και δραστηριότητες που είναι ανεξάντλητες. Δε θα ξεχάσουμε τα γεφύρια, τις πετρόκτιστες κατοικίες, τους ανθρώπους, τις πίτες και τη φιλοξενία του kipi suites!

Διάβασε επίσης τα κείμενά μου στο @alteratrips:

Ξενώνας Kipi Suites

Κουβέντες

• Μαρία

Επισκεφθήκαμε με τον σύζυγό μου τα Ζαγόρια το 2010 (Οκτώβριο) για 8 μέρες. Τα γυρίσαμε όλα. Εδρα μας το Τσεπέλοβο. Ένα καταπληκτικό μέρος………….Επισκεφθήκαμε την Ελάτη, πήγαμε στο Δίλοφο (δύο φορές και είδαμε κάθε στενό και σοκκάκι του, λυπήθηκα για την μεγάλη ερημοποίησή του), Κήπους (το Γκραν Κάνυον της Ελλάδας), Βραδέτο με το περίφημο μονοπάτι, Κουκούλι, Καπέσοβο, Σκαμνέλι, Μονοδέντρι με το καταπληκτικό μοναστήρι της Αγ. Παρασκευής και την καταπληκτική θέα στην χαράδρα του Βίκου, Από τα Πεδινά φτάσαμε στην Αρίστη, στον εθνικό δρυμό Βόρειας Πίνδου και τις όχθες του Βοϊδομάτη με το υπέροχο πλατανόδασος (το ονόμασα εγώ) και επίσκεψη στο χωριό Βίκος, το παρατηρητήριο της χαράδρας………..Επισκεφθήκαμε το μικρό και μεγάλο Πάπιγκο με τις περίφημες κορυφές της Αστράκας και τις καταπληκτικές κολυμβήθρες του. Φτάσαμε τέλος μέχρι την Κόνιτσα και τον Αωό. Μια μικρή περιήγηση από εκεί στην Μολοβδοσκέπαστο (σύνορα με Αλβανία). Στην επιστροφή σταματήσαμε στο Καλπάκι και ανεβήκαμε στο περίφημο μνημείο του «μαχητη 1940-41 με την απίστευτη θέα. Αν και είδαμε πολλά μέρη (όχι όλα), βάλαμε στόχο να ξαναπάμε. Έχουμε απίστευτα μέρη στην Ελλάδα. Όσοι δεν πήγαν πρέπει σίγουρα να πάνε………..

• Ιωάννα

Μαρία, καταλαβαίνω απόλυτα τον ενθουσιασμό σου και φυσικά μας δίνεις πολλές ακόμα ιδέες για να επιστρέψουμε σύντομα!! Πραγματικά ο τόπος αυτός είναι ανεξάντλητος! Σε ευχαριστούμε για το σχόλιο. σίγουρα θα είναι πολύ χρήσιμος οδηγός για πολλούς!

Όλγα, φυσικά και θα τη μοιραστώ: όχι ιντερνετικά αλλά στο σπίτι μου! με μεγάλη χαρά :)

• Όλγα Χατζηχρίστου

βρε Ιωάννα! Τι μέρη υπέροχα! Και να φανταστείς ότι δεν έχουμε πάει ποτέ! Η δε θέα από το δωμάτιό σας, κόβει την ανάσα.
    (το μυστικό της πίτας δεν θα το μοιραστείς;;;;;;)
    φιλιά

Αφήστε ένα μήνυμα, μοιραστείτε τις εμπειρίες σας.