Πολλοί οι λόγοι για να επισκεφτείς την Καλή Βρύση στη Δράμα

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Επισκεφτήκαμε ενυδρείο, σπήλαιο, αμπελώνες, φαράγγι, γραφικά χωριά και εκκλησίες. Είδαμε δεκάδες ζώα και πτηνά. Γνωρίσαμε μια μοναδική φιλοξενία και καθίσαμε στο ίδιο τραπέζι με ντόπιους. Στις εκδρομές μας είχαμε την τύχη να έχουμε μαζί μας την ιδιοκτήτρια του ξενώνα (διπλωματούχο ξεναγό) Αγγελική που με τις ιστορίες της έδινε ζωή στις εικόνες που μας περιτριγύριζαν.

Η Καλή Βρύση είναι ένα χωριό στο νότιο – δυτικό κομμάτι του Νομού Δράμας, στο Δήμο Προσοτσάνης. Είναι από εκείνα τα χωριά που αγαπάμε καθώς είναι απίστευτα γραφικά, ανεπηρέαστα από τον τουρισμό, είναι περιτρυγιρισμένα από πράσινο, έχουν πλατεία με ταβέρνες, εξαιρετικό τσίπουρο και ευγενικούς ανθρώπους. Ο καιρός δεν ήταν με το μέρος μας αλλά κατά ένα περίεργο τρόπο σχεδόν τίποτα δε χάλασε τις εξορμήσεις μας. Ακολουθήσαμε το παρακάτω _πολύ γεμάτο_ πρόγραμμα που θα σου συνιστούσαμε να ακολουθήσεις. Μείναμε τρία βράδια και σίγουρα θα θέλαμε να καθίσουμε άλλα τόσα. Ποιος δε θέλει να κοιμάται με ήχους από αηδόνια και να ξυπνάει με φωνές από κοκόρια;

Το πρόγραμμά μας:

• Μέρα πρώτη

Αφού φάγαμε ένα υπέροχο πρωινό, επισκεφτήκαμε το ενυδρείο του Μυλοποτάμου, το οποίο φιλοξενεί ψάρια των εσωτερικών υδάτων της χώρας μας (ποταμών και λιμνών). Στη συνέχεια κάναμε μια στάση στις πηγές Κεφαλαρίου για να ταΐσουμε τις πάπιες. Η μεγάλη ατραξιόν της ημέρας δεν ήταν άλλη από το Πάρκο των αρπακτικών ημερόβιων και νυκτόβιων πτηνών. Εδώ τα πολλά λόγια περιττεύουν καθώς πρέπει να γνωρίσεις τον Κώστα Ελευθεριάδη και να σου μεταδώσει την αγάπη του για τα αρπακτικά. Η εμπειρία (για μικρούς και μεγάλους) μοναδική!

Μην παραλείψετε να επισκεφτείτε το εγκαταλειμμένο χωριό Αίγειρος, με την ομώνυμη ταβέρνα, για να φάτε και να περπατήσετε. Επιστροφή στο χωριό Καλή Βρύση, το οποίο ενδύκνειται για βόλτες, φωτογραφίες και καφεδάκι στην πλατεία ή τον ξενώνα του χωριού. Μία στάση στο σπίτι – εργαστήριο του Μίμη είναι απαραίτητη. Ρώτησε και θα τον βρεις.

• Μέρα δεύτερη

Αφού επισκεφτήκαμε το Φαράγγι της Πετρούσας καταλήξαμε στο Σπήλαιο του Μααρά, στις πηγές του ποταμού Αγγίτη, το οποίο είναι και το μοναδικό αξιοποιημένο ποτάμιο σπήλαιο στην Ελλάδα.  Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε το Οινοποιείο «Κτήμα Παυλίδη» και τον γυναικείο παραγωγικό συνεταιρισμό στα Κοκκινόγεια και περνώντας μέσα από τους αμπελώνες και το Ιερό του Διόνυσου (περιοχή που αποτελεί καταφύγιο θηραμάτων) καταλήξαμε στην Καλή Βρύση. Το απόγευμα επισκεφτήκαμε το διπλανό χωριό Καλλιθέα, περπατήσαμε γύρω από το χωριό, δίπλα από το σχολείο και την Εκκλησία και βγάλαμε δεκάδες φωτογραφίες. Αξίζει να το επισκεφτείς!

• Μέρα τρίτη

Η τρίτη μέρα ήταν η μέρα της αποχώρησης και την αφιερώσαμε στη Δράμα. Στην είσοδο της πόλης έχει ένα πολύ συμπαθητικό πάρκο, των Κομνηνών, που είναι όμορφο για μία στάση, ειδικά αν έχετε μικρά παιδιά, καθώς έχει μια παιδική χαρά. Ο ήλιος αποφάσισε να μας κάνει παρέα και έτσι απολαύσαμε το πάρκο στις πηγές της Αγίας Βαρβάρας, τη βόλτα στην τοπική αγορά και το φαγητό στο κέντρο της πόλης.

Αν αποφασίσεις να επισκεφτείς την Καλή Βρύση, τότε σίγουρα τα παρακάτω θα ήταν πολύ καλές ιδέες για να εμπλουτίσεις το πρόγραμμά σου. Επίσης να σημειώσω ότι ο Χρήστος Κηπουρός (ιδιοκτήτης του ξενώνα) είναι αθλητής ποδηλασίας και μπορεί να σου νοικιάσει ποδήλατο και εξοπλισμό και να σου συστήσει δεκάδες ποδηλατικές εκδρομές!

• Εκδρομή στην περιοχή του Νευροκοπίου με τα οχυρά και τις δύο τεχνητές λίμνες Καταφύτου και Λευκογείων
  • Εκδρομή στο Παρανέστι και το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας
  • Επίσκεψη στο σπήλαιο της Αλιστράτης Σερρών
  • Επίσκεψη στους Φιλίππους Καβάλας

Ο ξενώνας στον οποίο μείναμε, ήταν ένα παλιό καπνόσπιτο, το οποίο μετέτρεψε η Κοινότητα της Καλής Βρύσης το 1998 σε ξενώνα. Εκτός από τη διαμονή και την υπέροχη φιλοξενία το ξενοδοχείο παρέχει τη δυνατότητα περιπατητικών και ποδηλατικών περιηγήσεων, ενοικίασης ποδηλάτων, ξεναγήσεων με λεωφορείο ή άλλο όχημα (κατόπιν συνεννόησης), διοργάνωσης θεματικών εκδρομών (τροφοσυλλογή, θρησκευτική και λαϊκή παράδοση κά.) καθώς και τη δυνατότητα φιλοξενίας συλλόγων, ομάδων και των δραστηριοτήτων τους.

Η Δράμα φημίζεται για την Ονειρούπολη και το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους αλλά δε μπορώ να αντισταθώ να αναφερθώ στις δεκάδες γιορτές και πανηγύρια που γίνονται τόσο στην περιοχή της Καλής Βρύσης όσο και στον υπόλοιπο Νομό Δράμας. Χαρακτηριστικό έθιμο και γιορτή της Καλής Βρύσης είναι τα Μπαμπούγερα (αρχές Ιανουαρίου) ενώ ανυπομονούμε να επισκεφτούμε και πάλι το χωριό το πρώτο σαββατοκύριακο του Νοεμβρίου, με αφορμή την τοπική γιορτή τσίπουρου, για να πιούμε τσίπουρο και να μαζέψουμε κάστανα από το δίπλα καστανόδασος.

Καλή Βρύση

Το εργαστήρι του Μίμη, στην Καλή Βρύση το είδες;

φιλαράκια

έξω από τον ξενώνα Aktina Bike Hotel

Καλή Βρύση

δύο λεπτά από το «σπίτι» μας

Ενυδρείο Αύλειος Χώρος

Ο χώρος έξω από το ενυδρείο είναι ιδανικός για πικ νικ!

Ενυδρείο

Το ενυδρείο του Μυλοποτάμου

Φράγμα

στο Χωριό Αίγειρος

Αίγειρος

Η Αγγελική και ο Ανδρέας

Πάρκο Αρπακτικών

ο Κώστας Ελευθεριάδης στο πάρκο του. πρέπει να το επισκεφτείτε. Έχει επίδειξη κάθε Κυριακή στις 12:00. Θα σας μείνει αξέχαστη η θεαματική επίδειξη ελεύθερης πτήσης των εκπαιδευμένων αρπακτικών πουλιών

Φαράγγι Πετρούσας

faraggi petrousas

Στο Σπήλαιο Μααρά του Αγγίτη

Έξω από το Οινοποιείο Κτήμα Παυλίδη

Το χωριό Καλλιθέα

Στην Αγία Βαρβάρα στην πόλη της Δράμας

Μείναμε στον ξενώνα – Aktina Bike Hotel. Ευχαριστούμε πάρα πολύ την Αγγελική Κόμσιου, τον Χρήστο Κηπουρό και τον μικρό Ανδρέα για την υπέροχη φιλοξενία!

Κουβέντες

• babiesartroom

Ιωάννα το αφιέρωμα είναι εκπληκτικό. Οφείλω να ομολογήσω ότι το Πάρκο των αρπακτικών ημερόβιων και νυκτόβιων πτηνών αν και το εχω ακούσει δεν εχω πάει μέχρι σήμερα. Την επόμενη φορά που θα πάω στο χωριό μου θα κανονίσω μια επίσκεψη.

Αν βρεθείς τελικά το πρωτο ΣΚ στην Καλή Βρύση για κάστανα σου προτείνω να πας στο Ανθοχώρι, έχει πανηγύρι και στον προαύλιο χώρο της εκκλησιάς προσφέρουν παραδοσιακά ποντιακά πιάτα.

• Ζωή

Πολύ όμορφο, Ιωάννα! Μου άρεσε πολύ που είχες τις δραστηριότητες ανά ημέρα!
    Είναι πολύ ωραίο να ανακαλύπτεις κοντινούς προορισμούς, που ακόμη έχουν μείνει ανεξερεύνητοι για τους πολλούς..
    Περιμένουμε την επόμενη εκδρομή!

Αφήστε ένα μήνυμα, μοιραστείτε τις εμπειρίες σας.